سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن گویید تا شناخته شوید که آدمى زیر زبانش نهان است . [نهج البلاغه]

فرداعازم کربلایم !

قبله تمام عاشقان فداکاری وفضیلت.

سرزمین لب تشنگان . وادی معطر ِ شقایقهای بوستان « حسین منی وانامن من حسین » .

« سفینة النجاتِ » ی که دیدگان اشک آلود ساحل نشینان ِ « ثَقَلین » به لنگرهای آسمانی آن دوخته شده است .

 سرزمین «مصباح الهدی » ، که گمگشتگان طریق تحیّر ، درتمام اعصار وقرون ، بامید روزنه های هدایت آن ، تلاطمهای سهمگین ناامیدی را پشت سرمیگذارند.

سرزمین فرات ؛ علقمه ، ولبها یی که تاامروز ازورای تاریخ ستم ، باعطش بیدادگران میسوزد.

سرزمین خیمه های نیم سوخته ، ضجه وفریادکودکان ، وبزرگترین تراژدی تاریخ که پیمان شکنان «ظَلوم وجَهول » ، سرمست ازشراب ِ « لاخبرٌجاء ولاوحیٌ نزل » آ نرارقم زدند.

سرزمین نوای سوزناک « نَی » و وَ ز ِ ش ِ زمهریر ِ « کرب » و «بلا» .

سرزمینی که دستهای پلید ِ زادگان « امییه » گلبوته های « زهرا (س) » را دریک ظهر تفتیده سربریدند و فرشتگان وبهشتیان رادرماتم گلبنهای رسالت ، تاابد سیه پوش کردند .

در « غاضریه » ، کشتی زمانشکن نوح(ع) به تلاطم افتاد ؛ و « عَظَمت، » درآنجا « ذبح » گشت ، وابراهیم (ع) درکنار بیت المعمور بر صفای خلوص ِمردان آن و طوافِ استقامت ِ زنان آن غبطه خورد .

فردامیروم !

میروم تا کام خشکیده ام راازشط وفا وصداقت سیراب نمایم .

میروم تاازنزدیک ، دورازچشم ام البنین ، برمزارآلاله هایش اشک بریزم .

میروم تا روی « تل زینبیه » بیاد « پیراهن کهنه یادگار مادر» ، گریه کنم .

میروم تا دربامداد فضیلت ، عطرسیب بهشتی رااز « گودی » رضای دوست ، استشمام نمایم .

میروم تادرشب جمعه « امانٌ من النار » « ام ابیها » رابشنوم .

میروم تا سربرآستان « حبیب » بسایم وازگوشه « شش گوشه » بگویم : اسلام علیکم یاانصاردین الله .

و

تو

ای سلاله سریر ولایت !

رانده شدگان بتورو می آورند ، بی پناهان بتو التجا دارند ، دستهای ازهمه جاکوتاه بتو چنگ زده اند ، قلبهای شکسته با مَرهم  تو التیام می یابد ، زبانهای اَلکن بازمزم تو به صفای تکلم میرسد ...

 من هم آمدم

باکوله باری ازامید . « انت کریم من اولاد الکرام ».

 


  

یامهدی ! 

ای عنقای قاف آرزوها!  

دربامدادان ِ شکفتن ، چلچله های سَرو ِامید، « بقیة الله خیرٌ لکم ...» را برشاخسار «...ونَرید اَن نَمُنّ ...» نغمه سرایی میکنند.

درساحل ِیأسِ ِ« دهکده جهانی » ،درماتم پامال شدگان تمدّن ،« اَمن یجیب ُِ...» چکاوکان غمزده بگوش میرسد.

برگزیدگان آفرینش ،بشارت سوارسپیدصلح آور،ازتبارصاحب ذوالجناح را سینه به سینه درصُورزمان میدمند.

دردمندان پَرسوخته ، نهال « اِنّ الاَرضَ یَرِثّها عبادی الصالحون » رابااشکهای حسرت در« عرفات » و « بیت العتیق » آبیاری میکنند.

پژواک «رَبنااخر ِجنا ... » ی ِزنان ومردان ستمدیده ،اززیر چکمه « ایسم » های چپ وراست به ثریای موعودرسیده است .

سرمای زمهریر « ...نَلعَب مع اللاعبین ...» برویرانه های فضایل فراموش شده بیر حمانه میتازد ومنتظران بَرزن بهار ،سوسوی خورشید راازورای « ندبه » و « نیمه شعبان » درافق جمکران جستجومیکنند.

و

تو !

ای سرو خرامان نرگس !

از « قاب قوسین اوادنی » دیدگان اشک آلود دوخته  شده به فانوس هدایت رادرزمزمه های « اللهم کن لولیک...» نظاره میکنی.

مهدی جان !

دیروز درروضه رضوان جمکران درسجده آخرسالم تحویل حال « خناسی [1]» رابه کرامت «خلیفة اللهی » آرزو کردم.

امروزدر « سرداب مقدس سامراء » باترنم اشکهای چشمم « احسن الحال ِ» قبله « خُلُقٍ عظیم [2]» راالتماس مینمایم .

وفردا

در حِجر « حجر الاسود » تبدیل ِ« شب تاریک ودیجوریزیدی » را به « صبح طراوت آفرین حسینی » ازمادرت « ام ابیها » خواهم خواست.

 وآنگاه

خورشید رحمت « ظهور » برکعبه آرزوها می تابد واشعه نجاتبخش صلح وصفاهمه عالم رافرامیگیرد ومن بی اختیارفریادمیزنم :

ای اهل عالم !

فرارسیدن بهارفاطمه خجسته باد.




[1]  - یکی ازنامهای شیطان « خناس » است .

[2]  _ پیامبراسلام (ص )


  
  
دستگیری تروریست معروف عبد المالک ریگی توسط سربازان امام زمان (ع) یکی ازافتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .
  
  
بعدازمرگ چه اتفاقاتی درانتظارما است ؟ برای مشاوره وپاسخ با 09127525890 تماس بگیرید.
  
  

شاعرجبری درمورد غیر ارادی بودن افعال انسان اینگونه می سراید:

من مَی خورم هرکه چو من اهل بوَد     مَی خوردن من نزد اوسهل بوَد

مَی خوردن من حق زازل میدانست      گرمَی نخورم علم خداجهل بوَد

این شاعرمیگوید علم ازلی خدا به افعال بشر،یکی ازعوامل جبر است.؟

علم خدا به خوبی وبدی واختیار ما تعلق میگیرد. به این معنا که : خداعلم دارد که مابااختیارخود چه راهی راانتخاب میکنیم ،لذااین علم خدا باعث جبرنمیشود. 


  

وجودافرادسالخورده برای خانواده وفامیل خیرات وبرکات فراوانی رادرپی دارند،این افرادآرامش رابرای خانواده ها به ارمغان می آورند.افرادفامیل درمناسبتهای مختلف گرداگردسالخوردگان تجمع میکنند واحساس خوشبختی همه رافرامیگیرند.

 افراد سالخورده منبعی از تجارت ارزشمند هستند که می تواند برای جوانتر ها کاملا مفید باشد و معاشرت و گفت و گو با آنان بسیار شادی آور است. افراد سالخورده توان جسمی بالایی ندارند، لیکن در بسیاری از فعالیت ها مانند پیاده روی و کارهای ساده همراه بقیه اعضائخانواده می توانند شرکت کنند.

آنان همچنین می توانند در فعالیت های ذهنی مثل مطالعه و شرکت در آموزش های مورد علاقه و بازی های فکری مشغول شوندوراهنمایی نوجوانان دراین زمینه باشند.

بیشتر پیران تا ماههای آخر عمر خود توانایی های قابل ذکری دارند که هرگز نباید آنان را از بسیاری از عرصه های زندگی به کنار گذاشت .


  
  

اصلح کیست؟

اگردرانتخابات ریاست جمهوری اصلح رانمیشناسید ازکسی بپرسید که برای معرفی اصلح ،اصلح است ،وآن اصلح ،رهبرانقلاب حضرت آیه الله خامنه ای است.

اصلح کسی است که ویژگیهای موردنظررهبرانقلاب راداراباشد.

بنظرشماآن اصلح کیست؟


  
  

درعر ب قبل ازظهورمصطفی      برزنان میشد بسی ظلم وجفا

بود قبل ازحضرت ختمی مآب     درعرب، جان زنان اندرعذاب

یکزنی راآن عرب سر می برید            گلرخی رافاش  اِشکم میببرید

دختران ماه رورا خشمناک              زنده زنده دفن کردندی بخاک

زن بنزد آن گروه بی تمیز          بود خدمتکارمانند کنیز

جای زن درمعرض آفات بود       بلکه زن درحکم حیوانات بود

لااقل ازدختران چون قمر           کشته میشد هفته سیصد نفر

دختران خویش راحلقه بگوش      برده دربازار ازبهرفروش

دخنری گرمیشد ازبهرکسی            زین مصیبت میزدی برسر بسی

کای خدابهرچه دخترداده ای      جای مهروماه اخترداده ای

تاچهل روز آن عرب در اندرون      ازخجالت سرنیاوردی برون

که چراازبهرمن دخترشده       اسب من اندرطویله خرشده

عاقبت میکشت آن معصومه را    یا بچاه افگندی آن مظلومه را


  
  

ای زنان ودختران شادی کنید    

همچو سرو سوسن آزادی کنید

هست پیغمبر طرفدارشما       درجزازهرا(س)بود یارشما

دختران رامصطفی آزاد کرد     جمله زنهای عرب راشاد کرد

مرد وزن گویند تایوم الحساب  

بررسول هاشمی باداسلام

گفت حکم الله این است ای کرام      باید اززنها نمائید احترام

این زنان خوشبوی چون ریحانه اند       این زنان شمع وچراغ خانه اند

مردوزن ازمؤمنین ومؤمنات      

هردوظاهرگشته اند ازنوع وذات

مردوزن بردرگه رب العزیز      هردو مانند غلامند وکنیز

زن اگرموجود درعالم نبود       درزمانه یکنفر آدم نبود

دختران رادوست دارید ازصفا   

صدمه ی وارد نیارید ازجفا

هرکه ازخوددختری راشاد کرد     خانه خوددربهشت آباد کرد

هرزنی دارد تقاضای حقوق    دختران هستند دارای حقوق

من زدنیا دوست میدارم سه چیز  

عطر وتسبیح وزنان باتمیز

هست جنت زیر پای مادران   جان فرزندان فدای مادران

دارداندرنزد حق رزق حلال     هرکه نیکویی نماید باعیال

 


  
  

دلایل منع خروج زنان ازخانه (حتی برای عبادات)درمنابع حدیثی وفقهی

دربعضی روایا ت ومنابع فقهی ونظرات علما به فلسفه وعلت احکام تصریح گشته است: اگرنماززن رادرمنزل بهتردانسته است علت آنراتوضیح داده اند ، اگرخروج زنرابرای مسجد جایزندانسته اند به علت آن اشاره دارند،درجائیکه حکم منع خروج بیان شده است یادرجائیکه به جوازخروج حکم شده است درهمه حالات ،به علتهای آن نیز اشاره شده است.

باتوجه به علتهای که برای احکام بیان شده است میتوان گفت که اگرآن علت درزمان ماهم موجودباشد حکم صادرشده درقرنهای گذشته برای ماهم حجیت دارد ولی اگرآن علت درعصرمامنتفی باشدوموضوعیت نداشته باشد درآنصورت باید به دنبال ارائه حکم مقتضی ومتناسب بازمان خودباشیم .

دراین قسمت مجموع علتهای راکه دراحادیث ونظرات علما به آن اشاره شده است بیان میکنیم:

الف ـ خروج زنهاباعث انحراف مردان درجامعه است.

ب ـ درخروج زنها خوف فتنه برای خودشان وجوددارد.

ج ـ شیطان دربیرون ازخانه به زنهابیشتراشراف دارد.

د ـ عده اززنها به بهانه مسجدازخانه خارج ، وازحوزه کنترل والدین خود بیرون میروند.

هـ‌ هدف روایات، هشداربه زنها وتذکراین نکته است که مسئولیت استتاروپوشش برای انها بسیارمهم است.

و ـ منع کردن خداوند خروج زنهارااززمان بنی اسرائیل ،زیرا انها خطاکاروگنهکاربوده اندوازنام مسجد ونماز سوء استفاده میکردند، به همین دلیل دراسلام هم این حکم جاری وساری است.

ز ـ درصورت حضورزنان درجماعت ،نمازگذاران مردطمأنینه خودراازدست میدهند.

ح ـ مساجدازانحراف وآلودگی مصون باشد.

ط ـ تأکید روی اخلاص درنمازواینکه چون نمازدرخانه اخلاص بیشتری راهمراه داردلذاخروج ازخانه مکروه است.

ی ـ وضعیت خاص شخصی زن سؤال کننده ازپیغمبر (ص) که برای اوخروج ازمنزل صلاح نبوده است، اماازاین حدیث برداشت کلی شده است.

ک ـ نمازدرمسجدمستحب است ولی تربیت واخلاق واجب است.

باتوجه به علتهای ذکرشده روشن میشود که دربعض حالات ،خروج زن برای نمازجماعت درمسجد به صلاح اونیست ونمازدرخانه برای اوبهتراست .


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >